lördag 2 april 2016

Falabellas Zabotage "20 år"

 Den 1 april 2016  är det 20 år sedan min första dalmatiner Falabellas Zabotage "Zabbe" föddes. Vi delade födelsedag och 12 år tillsammans. Det var en tid då jag studerade och flyttade runt och Zabbe hängde med på allt från exkursioner med klassen till ridturer i skogen och många långa tågresor.
Zabbe och kompisen Juno

Alltid lika lekfull

 Saknaden är fortfarande enormt stor och jag minns fortfarande de där mysiga morgonstunderna vi hade. 

 Zabbe var en perfekt ambassadör för rasen och väckte mitt intresse för Dalmatiner. Jag har Zabbe att tacka för att jag nu, 20 år senadre själv sitter i en valplåda omgiven av 12 helt underbara nya små zlabbedabbar.


Zabbe älskade barn men våra egna barn hann han inte träffa. Zabbe blev 12 år och avlivades efter akut magomvridning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar