söndag 26 november 2017

När "mina" valpar får valpar, WW-17 Roshospots Nimitto

Så hände det sig att den första av min uppfödning valpar fick egna valpar. Väldigt stolt blev jag när Aragorn fick sin första egna kull i mars i år. Aragorn har samlat på sig en ansenlig mängd vinster och titlar och kan numera titulera sig:
(C.I.B.) WW-16 EUW-17 WAFDAL BIS NORDIC V-16 MULTI CH FI JV-15 RUSSIAN GRAND CH + CLUB CHAMPION 16 Aprilapril Aragorn. Jag känner extra mycket för Aragorn eftersom jag har haft förmånen att få passa honom ibland när matte har varit på semester, han känner därför igen sig rätt bra här hemma och är ett glatt inslag i hundflocken här.

Hans första kull uppfödd av Therese Granlund resulterade i Roshospots N-kull med 9 härliga valpar. Aragorns ägare Agnes Biglarnia engagerade sig tidigt i valparnas utveckling och fick särskilt upp ögonen för  Roshospots Nimitto som ägs av Annika Nordberg.


Nimitto visades på sin allra första utställning vid 7 månaders ålder, inte vilken utställning som helst utan World Dog Shov i Liepzip. Där blev han världsvinnar valp och best of breed bland 15 tik och 15 hanvalpar! Agnes och Aragorn var givetvis på plats också.

Jag vill gratulera alla inblandade till en mycket bra valp - WW-17 Roshospots Nimitto!
Nimitto, med tillstånd av fotograf

Royal Stuart Show Photos


Nimitto, foto: Josefin Nordberg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar